30 pomysłowych sposobów użycia olejków eterycznych na stres, które Cię zauroczą

Szukasz metody na szybkie i naturalne odzyskanie równowagi w stresie? Przedstawiam Ci 30 pomysłów wykorzystania olejków eterycznych na stres, które można stosować w domu, pracy, a nawet w samochodzie.

Większość z nich nie wymaga specjalnych przygotowań. Wystarczy kilka olejków eterycznych i rzeczy, które zwykle masz pod ręką. Z tych, które warto mieć dodatkowo, najbardziej przydaje się dyfuzor do olejków eterycznych. Nie jest jednak niezbędny.

Na liście są też bardziej czasochłonne sposoby. Warto je sprawdzić. Może zainspirują Cię do wymyślenia własnych trików?

Olejki eteryczne mogą pomóc odsunąć lęk, ukoić napięcie i spojrzeć jaśniej na świat. Wątpisz w ich skuteczność? Częściowo masz rację.

Substancje eteryczne mogą nie zadziałać z kilku powodów: niskiej jakości (olejki rozcieńczone, ze sztucznymi dodatkami i wypełniaczami), wyboru niewłaściwego olejku, sposobu użycia.

30 sposobów na olejki eteryczne stres

Zostaw stres i napięcie tym, co lubią w tym siedzieć. Zrelaksuj się przy pomocy natury w czystej, skondensowanej postaci. Olejki eteryczne mają ogromną moc. Czy wiesz, że do przygotowania zaledwie kilkunastu mililitrów olejku z lawendy potrzeba kilku kilogramów kwiatów lawendy? Wiesz, że bodźce węchowe docierają do mózgu wyjątkowo szybko, szybciej niż jakiekolwiek inne? Możesz kupić sobie tego mini e-booka, wykorzystać kilka trików na stres i wreszcie spokojnie odetchnąć. Kiedy zdecydujesz, że nie chcesz się stresować, to tak będzie.

Dają ulgę, ale..

Olejki eteryczne to nie zaczarowana woda z kryształowej góry, ale prawidłowo używane, czyste produkty wpływają na poprawę samopoczucia. Badania pokazują różne wyniki, jeśli chodzi o wpływ olejków uspokojenie, zmniejszenie lęku i depresji. Wg badań National Cancer Institute aromaterapia sprawdza się, choć nie we wszystkich przypadkach.

Na przykład część osób odnotowała mniejszy niepokój po terapii olejkami lawendowym i z drzewa sandałowego. Zaobserwowano nawet, że olejek lawendowy zmniejszył odczucie bólu u chorych podczas leczenia. Ulgę przynosiły masaże z dodatkiem olejków.

Natomiast olejek pomarańczowy okazał się mniej pomocny niż plaster pomarańczy użyty jako antidotum na mdłości i wymioty. Część osób również nie odczuła poprawy jakości snu i zmniejszenia lęku po olejku lawendowym.

W olejkach drzemie potencjał, bo to esencja wydobyta z roślin. W buteleczce olejku z lawendy o pojemności 15 ml może mieścić się niemal 70 kg kwiatów lawendy!

10 przykładów użycia olejków eterycznych na stres – sprawdź od razu

1. Zmniejszenie napięcia. Sięgnij po olejek z lawendy lub kadzidłowca. Można ich użyć na kilka sposobów. Dodać do dyfuzora z wodą 3 krople jednego z olejków i wdychać zapach przez 20 minut. Inny sposób to wymieszanie 3 kropli olejku z łyżką oleju kokosowego. Mieszanką smaruje się szyję i koniuszki uszu. Można wykonać masaż całego ciała, zwiększając proporcje oleju i olejku eterycznego w zależności od potrzeby.

2. Rozluźniający prysznic jak w spa. Możesz urządzić sobie za darmo domową łaźnię z olejkami. Wetrzyj po kilka kropelek wybranego olejku w płytki na ścianach wokół prysznica lub/i zasłonę prysznicową. Weź mały ręcznik, namocz go w wodzie i mocno wyciśnij. Pokrop ręcznik olejkiem. Następnie zwiń go w rolkę i wciśnij za stelaż prysznica na wysokości głowy. Puść gorącą wodę – tylko się nie oparz. Stań z dala od strumienia. Poczekaj aż woda zacznie parować. Dopiero wtedy ustaw odpowiednią dla siebie temperaturę i wejdź pod prysznic. Olejki pod wpływem wilgoci i gorąca zaczną parować. Do zabiegu można wykorzystać olejek z mięty pieprzowej, cytrynowy lub lawendowy.

3. Regenerujący sen. 30 minut przed snem dodaj do dyfuzora 3-6 kropli olejku z lawendy i wdychaj aromat. Inna metoda to wmasowanie kilku kropli olejku w szyję, klatkę piersiową, dłonie, lub czoło. Można też zrobić przed snem parówkę. Zagotować w garnku wodę. Dolać do niej kilka kropli olejku. Postawić garnek z gorącą wodą i olejkiem na stole. Głowę nakryć ręcznikiem, aby powstał rodzaj namiotu. Wdychać gorącą parę tak długo, jak się da, robiąc przerwy wg uznania. Taka parówka pomaga na zatkany nos czy zatoki.

4. Przygotowanie do stresującego dnia. Wiesz, że nadchodzący dzień będzie wymagający. Przygotuj się do niego, smarując rano nadgarstki i kark olejkiem z lawendy lub cytrusów (pomarańcza, grapefruit) lub wybraną gotową mieszanką na stres. Możesz też wylać na wnętrza dłonie 2 krople olejku, zrobić „domek” i wdychać zapach przez 5 minut. Kolejnym sposobem jest skropienie chusteczki olejkiem i wdychanie go, gdy potrzebujesz w ciągu dnia.

5. Ulga dla napiętych mięśni po długim, męczącym dniu lub treningu. Połącz w zagłębieniu dłoni 2 krople olejku z mięty pieprzowej z kilkoma kroplami oleju kokosowego. Rozsmaruj w rękach oba składniki. Masuj napięte miejsca w ciele.

6. Wstawanie z łóżka zawsze prawą nogą. Napełnij dyfuzor wodą i dodaj 3 krople olejku cytrynowego i 3 krople olejku z mięty pieprzowej. Niech zapach wydobywa się z dyfuzora przez 20 minut. Taka mieszanka od rana poprawia humor.

7. Zastrzyk energii na popołudniowy zjazd energetyczny. Wkropl do dyfuzora 6 kropelek orzeźwiającego olejku cytrynowego i wdychaj parę przez 20 minut.

8. Ulga w bólu głowy. Weź po kilka kropli olejku z kadzidłowca, mięty pieprzowej i lawendy. Wmasuj w skronie, kark i czoło. Ewentualnie wlej mieszankę do dyfuzora i wdychaj aromat przez 30 minut, aż ból głowy minie.

9. Medytacja z olejkami. Użyj dyfuzora i wkrop do niego 4 krople olejku kadzidłowego lub lawendowego. Staraj się medytować regularnie, o ile to możliwe. Nie przejmuj się, gdy Ci to nie wychodzi. Medytacją jest wykonywanie każdej czynności w skupieniu, które zatrzymuje wędrówkę myśli.

10. Relaks w kąpieli. Dodaj do mocno ciepłej wody ulubione olejki. W tym przypadku olejki zadziałają na zasadzie parówki wodnej, gdyż nie rozpuszczają się w wodzie. Jeśli chcemy wzmocnić ich działanie, można rozpuścić je w oleju bazowym – migdałowym, jojoba, czy kokosowym i dopiero dodać do kąpieli. Olejki rozpuszczają się w tłuszczach i nie ulatniają się z nich zbyt szybko.

Poznaj wszystkie 30 sposobów użycia olejków na stres i jeszcze więcej

Ciekawią Cię olejki eteryczne? Sprawdź tę książeczkę w formie pliku pdf o wykorzystaniu olejków eterycznych w chwilach wyczerpania stresem. Możesz ją kupić w moim sklepie.

Znajdziesz w niej takie informacje:

  • 30 sposobów, jak poprawić sobie nastrój i zrelaksować się przy pomocy olejków
  • jak działają olejki eteryczne?
  • Co się dzieje, gdy robisz nimi masaż i inhalacje?
  • Jakie bazy do masażu stosować?
  • jakie olejki, na co? Tabela, w której znajdziesz olejki i dolegliwości związane ze stresem, na które można je stosować.
  • kto i kiedy nie może używać olejków? Jakie stężenie olejków jest wskazane na przykład dla dzieci?

Więcej o olejkach: Olejek eteryczny z rozmarynu na pamięć, już u Szekspira

Źródło:

https://www.cancer.gov/about-cancer/treatment/cam/hp/aromatherapy-pdq

Co to za blog?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o