Jak schudnąć na poście przerywanym bez diety?

Jak schudnąć, gdy słowo dieta napawa Cię wstrętem? Post przerywany to styl jedzenia, na którym chudniesz bez dietetycznych jadłospisów. Co lepsze, wymigujesz się też cukrzycy i starzeniu.

Jak schudnąć a jednocześnie najeść się do syta?

Paradoksalnie na poście przerywanym można robić to codziennie. Nie wierzysz, bo post równa się głód? Nie będę nawijać Ci makaronu na uszy. Tak, w oknie postu nie jesz i cieszysz się uczuciem głodu. W przedziale czasu, gdy możesz jeść zaś…pakujesz w siebie zdrowe jedzenie aż poczujesz, że brzuch jest pełen.

W poście przerywanym nikt nie mówi Ci, co masz jeść. Nie można jednak przesadzać z węglowodanami, zwłaszcza w połączeniu z tłuszczami. Węglowodanów potrzeba więcej, jeśli masz dużo ruchu fizycznego.

Najpiękniejsze jest jednak to, że oczyszczone ciało samo podpowiada, na co ma ochotę i daje zauważalny sygnał, kiedy odstawić talerz.

Jak schudnąć więc, gdy mogę jeść do woli?

W badaniach wyszło, że różne formy postu przerywanego przynoszą utratę kilogramów rzędu kilku procent masy wyjściowej (3-8%). Jeśli ktoś ważył 65 kg, to mógł schudnąć, powiedzmy 2,6 kg (4%) w kilka tygodni lub miesięcy.

30 sposobów na olejki eteryczne stres

Zostaw stres i napięcie tym, co lubią w tym siedzieć. Zrelaksuj się przy pomocy natury w czystej, skondensowanej postaci. Olejki eteryczne mają ogromną moc. Czy wiesz, że do przygotowania zaledwie kilkunastu mililitrów olejku z lawendy potrzeba kilku kilogramów kwiatów lawendy? Wiesz, że bodźce węchowe docierają do mózgu wyjątkowo szybko, szybciej niż jakiekolwiek inne? Możesz kupić sobie tego mini e-booka, wykorzystać kilka trików na stres i wreszcie spokojnie odetchnąć. Kiedy zdecydujesz, że nie chcesz się stresować, to tak będzie.

Rezultaty te są porównywalne do osiąganych na dietach, w których zlicza się kalorie na kalkulatorze.

Jest jednak ogromna różnica między życiem wg skrupulatnych rozpisek dietetycznych i postem. Osobiście poniosłam wielokrotnie porażkę, przechodząc na dietę. Polegała zwykle na ograniczeniu kalorii, zamkniętych w 5 małych posiłkach typu sałata, ryba, mini kawałek chleba, 2 łyżki kaszy czy makaronu. To wydawało się rozsądne, gdy zastanawiałam się, jak schudnąć.

Pewnego razu schudłam ponad 4 kg przez rok, systematycznie licząc kalorie. Zależało mi, żeby efekt był trwały, więc kalorie zredukowałam w niewielkim stopniu. Nastawiłam się na bieg długodystansowy.

I co? i nic. Gdy schowałam kajet i kalkulator, wskazówka na wadze poszła w górę.

Na każdej diecie jest tak, że tylko wyczekuje się jej końca. Jest się w przyszłości, zamiast w teraz. Nie lubi się posiłków, bo są mikroskopijne. Frustracja rośnie.

Za każdą dietą z tyłu głowy pętała się myśl, że kiedyś się skończy. Wtedy przestanę kombinować, jak schudnąć. Patrzyłam w kalendarz, jak długo jeszcze muszę ograniczać kalorie, by za te stracone kupić sobie nową, niższą masę ciała. I radość z luźnych dżinsów.

Potem następował powrót do starych, dobrych zwyczajów i szerokich dresów.

Jak schudnąć - post przerywany to skuteczne narzędzie.
Jak schudnąć – nie dietą, a schematem jedzenia posiłków.

Jak schudnąć, a raczej trzymać właściwą masę całe życie

Post przerywany nie jest tymczasowym stanem, który skończy się za kilka tygodni i wtedy będę zajadać się ciastem przegryzając serem pleśniowym.

To styl żywienia, życia. Reguluje plan dnia. Czasami przeszkadza, bo w wyznaczonym oknie jedzeniowym robisz coś innego i nie masz czasu. Trudno, jesz wtedy, kiedy możesz i znów dajesz odpocząć ciału od jedzenia. W kolejnych dniach wracasz do stałego schematu.

Dlatego, jeśli myślisz, że wejdziesz na post przerywany, by schudnąć, a potem z niego zejdziesz, to lepiej tego nie rób. Nie pość. Niewykluczone, że z powrotem wyrosną ci poduszki tłuszczowe w strategicznych miejscach, gdy rzucisz post.

Jak schudnąć i kiedy dzieje się to najintensywniej

W modelu pod tytułem 5 posiłków dziennie insulina rośnie po każdym z nich. Mniej lub bardziej, zależy, co było na talerzu. Jednakowoż organizm cały boży dzień jest w trybie trawienia. Jest to jakaś metoda, jak schudnąć, gdy jesz często i mało kalorycznie.

Jeśli zmniejszysz liczbę posiłków do 3 dziennie i nie będziesz się przejadać – robisz większą przestrzeń na chudnięcie.

To wszystko jednak ćwierćśrodki.

W poście przerywanym możesz jeść tak:

Przez 8 godzin 3 posiłki, np. od 9.00 do 17.00 lub 10.00-18.0

Jesz wtedy śniadanie, obiad i o 17.00 lub 18.00 kończysz jeść kolację.

Przez 16 godzin organizm ma szansę spalić tłuszcz, a nie jechać na zapasie cukru.

Przez 4 godziny 2 posiłki: np. o 13.00 – 14.00 śniadanie, obiadokolację zaś o 17.00 -18.00. To jednak wyższa szkoła jazdy.

Przestawienie się na post wg wzoru 8:16 (8-godzinny przedział czasowy na jedzenie, reszta na trawienie, odpoczynek i chudnięcie) trwa około 3 tygodni. Wejście jednak z 8:16 w model 4:20 może trwać dłużej, nawet miesiąc.

Dlaczego na poście przerywanym można schudnąć?

Zapomnij na chwilę o chudnięciu. Po to, by uświadomić sobie, jakie główne korzyści post przerywany niesie. Wiem, że wyszczuplenie sylwetki do lżejszej, bardziej seksi przylegającej odzieży, bardziej Cię kusi niż efekty zdrowotne.

Te ostatnie powinny być na topie listy priorytetów. Post przerywany wpływa na 2 bardzo ważne hormony w ciele.

Po pierwsze na poziom insuliny. Post sprawia, że insuliny wydziela się mniej. To dobrze dla Twojej szczupłości. Insulina ogólnie odpowiada za tycie, obrastanie w tłuszcz na brzuchu. Gdy ktoś nosi kółko pływackie wokół talii, duże jest prawdopodobieństwo, że ma wysoki poziom insuliny.

Ciągła produkcja insuliny po posiłkach prowadzi do tego, że organizm się na nią uodparnia. Zaczyna się rozmowa z głuchym: insulina rośnie, a trzustka nie odbiera od niej sygnałów, że hormonu jest już dość. Insulina więc „podgłaśnia” produkcję, żeby do trzustki dotarł właściwy sygnał. Wciąż bez odbioru. I tak zmierzamy w kierunku kłopotów cukrzycowych.

Post przerywany potrafi odwrócić insulinoodporność.

Drugim hormonem, na który wpływa post przerywany, jest hormon wzrostu. Może on wzrosnąć nawet o 2000%. Czasami nazywa się go fit hormonem, ponieważ sprawia, że zwiększa się masa mięśniowa. Jednocześnie tłuszcz się spala.

Tymczasem insulina blokuje hormon wzrostu. Zatem jej spadek jest wybitnie pożądany.

Hormon wzrostu jest istotny jeszcze z jednego względu – dzięki niemu tworzą się nowe komórki, w tym nerwowe. Hormon ten ma również działanie przeciwstarzeniowe.

Żeby wyjść z trybu jedzenia od rana do wieczora i zacząć wg wzoru 8:16 potrzeba ok. 3 tygodni.

Na początku wieczory bez jedzenia mogą być trudne, odarte z przyjemności. Głód jednak mija, szczególnie, gdy zaczyna ogarniać Cię sen.

Zaś zdrowy, niezakłócony sen, gdy system trawienny nie musi w tym samym czasie trawić, jest błogosławieństwem.

Wchodzisz w post?

Więcej o poście przerywanym: Post przerywany, 8:16 dla zdrowia i szczupłej sylwetki.

Co to za blog?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o