Mgła mózgowa, jak pozbyć się jej naturalnie

Mgła mózgowa - kto Cię od niej uratuje?
Mgła mózgowa - kto Cię od niej uratuje?

Mgła mózgowa, mgła myślowa – to dziwaczne uczucie jakby mózg pracował przez zaparowane okulary. Wynika z trybu życia, w którym podstawowe potrzeby człowieka są zaniedbane na całej linii.

Mgła mózgowa to efekt przejadania się, zwłaszcza przetworzonym cukrem, niedosypiania, stresu, niedoborów odżywczego jedzenia, nadmiaru kofeiny. Masz to na sumieniu?

Nie dziw się, że nie możesz przypomnieć sobie, gdzie leżą klucze. Na skrzyżowaniu musisz się mocno koncentrować, by nie zajechać komuś drogi przy skręcie w lewo. Przerasta Cię dodawanie liczb dwucyfrowych w pamięci.

Najchętniej zastygłabyś w fotelu jak porcja budyniu, oglądając serial.

Z rozrzewnieniem wspominasz czasy, gdy Twój mózg był ostry jak brzytwa. Jak przywrócić umysłowi jasność myślenia? Skąd się wzięła mgła mózgowa?

30 sposobów na olejki eteryczne stres

Zostaw stres i napięcie tym, co lubią w tym siedzieć. Zrelaksuj się przy pomocy natury w czystej, skondensowanej postaci. Olejki eteryczne mają ogromną moc. Czy wiesz, że do przygotowania zaledwie kilkunastu mililitrów olejku z lawendy potrzeba kilku kilogramów kwiatów lawendy? Wiesz, że bodźce węchowe docierają do mózgu wyjątkowo szybko, szybciej niż jakiekolwiek inne? Możesz kupić sobie tego mini e-booka, wykorzystać kilka trików na stres i wreszcie spokojnie odetchnąć. Kiedy zdecydujesz, że nie chcesz się stresować, to tak będzie.

Mgła mózgowa – jak się objawia?

To denerwujące uczucie ma związek ze stylem życia wbrew potrzebom organizmu i duszy. Wiąże się go także z jedzeniem, które przyczynia się do powstania stanów zapalnych w organizmie.

Zresztą stany zapalne uważane są za przyczyny depresji, dlaczego wobec tego lekarze się mylą? Łatwiej jest przepisać tabletkę.

Naruszanie równowagi fizycznej i psychicznej, dzień za dniem, zaburza również gospodarkę hormonalną.

Dlatego czujesz, to, co czujesz, na poziomie funkcji kojarzenia, spostrzegania, komunikacji z innymi.

Mgła mózgowa może wyglądać tak:

  • mało energii, wieczne zmęczenie (zobacz, ten objaw przewija się w różnych dolegliwościach i syndromach, zawsze chodzi o to samo – naciągnięcie cięciwy wymagań wobec siebie za mocno)
  • nerwowość
  • trudności ze skupieniem się
  • bóle głowy
  • zapominanie, kłopot z zapamiętywaniem informacji
  • niska motywacja, bezsilność, poczucie beznadziei
  • lęk
  • dezorientacja
  • bezsenność
  • niechęć do ćwiczeń

Jak być z powrotem bystrą i elokwentną

Mgła mózgowa nie musi zostać z Tobą na zawsze. Odklei się, gdy Ty odkleisz się od życia w postaci zombie. Weź sobie te punkty do serca, choć brzmią, jak tysiące innych rad z internetu. Łatwo się czyta, łatwo zapomina, nomen omen.

1. Na pierwszym miejscu sen

Najgorsza jest mgła mózgowa po nieprzespanej nocy. Jednocześnie niezakłócony, ożywczy sen wydaje się w dzisiejszych czasach luksusem. Czy nie dziwi Cię to, że podstawowe potrzeby ludzkie tak trudno obecnie zaspokoić? Coś jest nie tak z nami wszystkimi.

Zatem śpij przynajmniej 8 godzin (ocenia się, że człowiek potrzebuje min. 6 godzin) bez wybudzania się. Sen najlepiej regeneruje połączenia między komórkami nerwowymi, co jest najlepsze, gdy dręczy Cię mgła mózgowa.

2. Na drugim, ale również jakby pierwszym miejscu – wyjdź ze spirali stresu

W czasie snu kortyzol powinien spaść, by podnieść się nieco przy wybudzaniu. Żeby jednak nie dopuścić do trwałego zmęczenia stresem lub z niego wyjść, musisz skończyć z przejmowaniem się własnymi myślami. Nie masz wpływu na to, co robią i mówią inni. Masz wpływ na to, jak zareagujesz.

Nie doprowadź do wyczerpania sił witalnych organizmu.

Zobacz: Zmęczenie nadnerczy, objawy i pogromcy mitów

Mgła mózgowa - cukier, również z soków, może być winien
Mgła mózgowa – cukier, również z soków, może być winien

3. Ogranicz cukier

Te słodko-tłuste kęsy przetworzonych produktów są najgorsze – dają podłoże do stanów zapalnych. W pierwszej kolejności z menu trzeba wykreślić słodziki, potem biały cukier, następnie soki owocowe, a dalej ograniczyć nieco owoce. Węglowodany złożone (ziarna, błonnik, zielone warzywa, trochę owoców) w diecie muszą być, aby nie dopuścić do zbyt dużego obniżenia poziomu cukru. Bowiem wówczas będziesz mieć wilczy apetyt na słodkie.

4. Zadbaj o białko i dobre tłuszcze

Mózg – by nie dopadła nas mgła mózgowa – potrzebuje do pracy aminokwasów i kwasów tłuszczowych. Mózgowi potrzebne są szczególnie aminokwasy, których sam nie może wytworzyć. Znajdują się w produktach pochodzenia zwierzęcego (niestety) – mięsie, nabiale, rybach i jajach.

Oprócz aminokwasów mózg potrzebuje tłuszczów z właściwą proporcją omega-3 i omega-6. Z reguły dostaje za dużo omega-6. Tłuszczów bogatych w omega-3 trzeba szukać w dzikich rybach, jajach od kur naturalnie hodowanych, orzechach, ziarnach, awokado.

4. Aktywuj się fizycznie

Ćwiczenia normalizują poziom hormonów. W czasie aktywności fizycznej uwalniają się endorfiny. Ćwiczenia chronią też przed cukrzycą. Zmęczenie mięśni ułatwia zasypianie. Kortyzol wtedy spada. Wychodzimy z mechanizmu chronicznego zmęczenia.

Te punkty zadziałają, jeśli nie cierpisz na żadną chorobę, która może być przyczyną mgły mózgowej.

Dodatkowo można się wspomóc adaptogenami (ashwagandha, bazylia, maca), również preparatami z omega-3 (tran) i witaminami z grupy B (B-complex).

Śpij dzisiaj dobrze!

Źródło

Co to za blog?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o