Niedobór magnezu, 15 lampek ostrzegawczych

Czy dr Jekyll nie zmieniałby się w Mr Hyde’a, gdyby przycinał komara jak trzeba i miał magnez w normie? Niedobór magnezu wywołuje objawy, które są jednocześnie trywialne, jak i mogą mocno niepokoić. Do tego niełatwo ustalić ich przyczynę. Niedobór magnezu z pewnością nie może być lekceważony przez żadnego nerwusa.

Niektóre oznaki braku magnezu są subtelne, inne powodują poważne problemy. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że wystarczyłoby uzupełnić magnez, by pozbyć się niektórych przypadłości.

Niedobór magnezu rozwija się, jeśli w menu nie ma na liście pokarmów z tym pierwiastkiem. Również wtedy, ciało go nie przyswaja. Alkohol lub leki mogą mocno wpływać na przyswajalność magnezu. Na cenzurowanym jest też kawa, ale opinie, czy wypłukuje magnez z organizmu są sprzeczne.

Magnez dba o dobrą formę serca, nerek, mięśni, kości.

W przypadku osób nerwowych, zmagających się z lękami, atakami paniki, złym nastrojem, magnez jest szczególnie istotny. Każdy atak paniki, silnego stresu wyczerpuje zasoby tego pierwiastka.

30 sposobów na olejki eteryczne stres

Zostaw stres i napięcie tym, co lubią w tym siedzieć. Zrelaksuj się przy pomocy natury w czystej, skondensowanej postaci. Olejki eteryczne mają ogromną moc. Czy wiesz, że do przygotowania zaledwie kilkunastu mililitrów olejku z lawendy potrzeba kilku kilogramów kwiatów lawendy? Wiesz, że bodźce węchowe docierają do mózgu wyjątkowo szybko, szybciej niż jakiekolwiek inne? Możesz kupić sobie tego mini e-booka, wykorzystać kilka trików na stres i wreszcie spokojnie odetchnąć. Kiedy zdecydujesz, że nie chcesz się stresować, to tak będzie.

Jakie są objawy, że masz niedobór magnezu?

1. Niedobór magnezu – zmęczenie

Zmęczenie jest tak banalne, że często kładziemy je na karb stresu, przeciążenia obowiązkami. Poza tym – pokażcie osobę, która nie jest zmęczona.

Magnez pomaga wytwarzać i transportować energię. Dlatego jego niedobór objawia się zmęczeniem.

2. Niedobór magnezu – skurcze mięśni

Nie ignoruj tych nieprzyjemności. Chyba, że jesteś sportowcem, który przeciąża mięśnie, łatwo może się odwodnić, przetrenować.

Jeśli skurcze łapią Cię regularnie, warto sprawdzić poziom magnezu.

Przeciw skurczom działają też witaminy D, E i B complex oraz potas.

3. Niedobór magnezu – arytmia

Czyli gdy serce bije nieregularnie. Magnez dba o serce i może zapobiegać arytmii, także innym chorobom serca.

Lekarze często sami przepisują suplementowanie magnezem w przypadku osób zagrożonych arytmią.

4. Niedobór magnezu – zawroty głowy

Zawroty głowy, gdy nagle wstajesz, mogą być związane z brakiem magnezu. Podobnie jak w przypadku zmęczenia, przyczyna może być trudna do wyśledzenia. Tymczasem jeśli czujesz że nie tylko kręci Ci się w głowie, ale tracisz też równowagę, to winny może być właśnie niski poziom magnezu.

Im bardziej on spada, tym bardziej pogłębiają się objawy. Bywa, że ludzie nie są w stanie pracować ze względu kręcenie się w głowie i uczucie zaburzenia równowagi spowodowane brakiem magnezu.

5. Niedobór magnezu – nudności i wymioty

One również mogą mieć różnorodne podwaliny, ale warto spytać lekarza o magnez, jeśli nękają nas wymioty i nudności. Co ciekawe pojawiają się one również, gdy w organizmie jest za dużo magnezu. Może się tak zdarzyć, gdy obok magnezu bierze się inne suplementy.

6. Niedobór magnezu – drętwienie

Magnez bierze udział w 300 reakcjach chemicznych, zachodzących w ciele. Magnez wpływa na system nerwowy. Drżenie mięśni, drganie powieki, drętwienie rąk czy nóg mogą sygnalizować niedobór. Zwłaszcza, gdy jest on już zaawansowany.

7. Niedobór magnezu – zmiana osobowości

Może brzmi to jak tytuł horroru albo nagłówek z portalu sensacyjnego, ale zmiana zachowania może wynikać z braku magnezu. Np. osoba spokojna zmienia się w poirytowanego, wybuchowego osobnika. Przerastają go najprostsze czynności. Zakupy stają się zbyt trudne, a 3 minuty w korku winduje wskaźnik irytacji pod sufit.

Takie objawy mogą łączyć się z niewyspaniem. Bezsenność zaś może wynikać z braku magnezu.

8. Niedobór magnezu – lęk i ataki paniki

Gdy panika i lęk siedzą Ci na plecach, jak dwóch Rumpelstiltskinów, to wiedz, że coś może się dziać z poziomem magnezu. Weź to poważnie zwłaszcza, gdy niepokój i panika nie są właściwe dla Twojego charakteru.

Każdy napad paniki jeszcze bardziej obniża zapasy magnezu. Wpadasz więc w samo nakręcający się cykl.

Panika, jaka jest, pewnie wiesz. Trudności w oddychaniu, wysokie tętno, bóle w klatce piersiowej. Czujesz, że się dusisz i nie ma gdzie uciekać. Magnez może im zapobiegać.

9. Niedobór magnezu – bezsenność

Brak magnezu wywołuje ją na kilka sposobów. Przez nocne skurcze mięśni na przykład. Powstają one, bo ciało potrzebuje magnezu, by kontrolować równowagę elektrolitową. Zbyt duże napięcie prowadzi do tego, że kanały wapniowe w komórkach zostają otwarte zbyt długo. W efekcie aktywność mięśni jest zwiększona, nie mają one możliwości się rozkurczyć. Tak powstaje syndrom niespokojnych nóg.

Ogólnie magnez przyczynia się bezpośrednio do dobrego snu.

Czytaj też: Niedobór witaminy D – likwidacja przez smarowanie

Czytaj też: Sposób na stres – zatrzymaj karuzelę emocji

10. Niedobór magnezu – nadciśnienie

W pewnym badaniu pokazano, że osoby z dobrym ciśnieniem krwi, miały najwyższe poziomy magnezu wśród badanych. Ci z nadciśnieniem mieli mniej magnezu w organizmie.

Jedzenie bogate w magnez, spożywane codziennie tak, by dostarczyć 100 mg magnezu dobowo, obniża ryzyko zawału o 8 %.

11. Niedobór magnezu – cukrzyca typu 2

Badanie, którego wyniki opublikowano w Journal of Internal Medicine, dowiodło, że magnez odgrywa bardzo dużą rolę w metabolizmie cukru. Ponieważ rozwinięcie się tego typu cukrzycy zależy od diety, nie może w niej zabraknąć magnezu.

Cukrzycy może więc zapobiegać jedzenie takich pokarmów jak orzechy, pełne ziarno, liście i strączki, słonecznik, kakao, itp.

niedobór magnezu

Niedobór magnezu – spacer zimą nie zaszkodzi, nawet, gdy słońce jest słabo widoczne.

12. Niedobór magnezu – osteoporoza

W kościach gromadzi się sporo magnezu. Jeśli go tam brakuje, dochodzi do rzeszotowienia tkanki kostnej, obniżania jej gęstości. Ponadto, z drugiej strony patrząc, niski magnez obniża również poziom wapnia we krwi. Wapń zaś potrzebny jest dla mocnych kości, jak mówią w reklamach.

13. Niedobór magnezu – migreny

Brak magnezu równa się rozszerzeniu naczyń krwionośnych, co z kolei równa się bólowi głowy. Prawie połowa migrenowców ma niskie poziomy jonizowanego magnezu we krwi.

14. Niedobór magnezu – zaparcia

Zwykle za długie posiadówki w toalecie wini się dietę czy stres. Magnez działa rozluźniająco na ciało, włącznie z układem pokarmowym. Jeśli brakuje magnezu, mięśnie spinają się bardziej niż to konieczne. To utrudnia wydalanie.

15. Niedobór magnezu – refluks

Tu magnez również powinien działać rozluźniająco. Tym razem na dolny zwieracz przełyku, mięsień między przełykiem a żołądkiem. Jeśli magnezu brak, to jedzenie, które trafiło do żołądka nie może się tam utrzymać, wraca do przełyku. Zwieracz nie pracuje prawidłowo – nie kurczy się i nie rozluźnia jak trzeba. Stąd zgaga i odbijanie kwasem. Medykamenty bez recepty na refluks mogą tylko pogorszyć sytuację. Warto spytać lekarza, czy magnez pomoże w tej sytuacji.

Nerwusie, pamiętaj o magnezie 🙂

 

Źródło: https://www.activebeat.com/diet-nutrition/8-warning-signs-of-magnesium-deficiency/?streamview=all

Co to za blog?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o