Sposoby na bezsenność, gdy wszędzie bajają o lawendzie

Sposoby na bezsenność są poszukiwane przez ludzkość, która nie może zasnąć lub wybudza się w środku nocy. Ludzkość sięga więc po zioła, witaminy i minerały. Jednak ludzkość nie zacznie się fest wysypiać dopóty, dopóki nie wyłączy gara z emocjami, pyrkającego w ciele, gdy ludzkość mości się w pościeli.

Nie możesz usnąć, gdy przypomnisz sobie, że zostawiłaś w kuchni garnek na gazie. Tak samo nie da się spać przez zalecane 7 godzin, gdy Twój umysł grzeje emocje.

Sposoby na bezsenność zadziałają, gdy Ty poznasz prawdę

Przytłaczająca większość ludzi dała się podporządkować umysłowi. Wierzy, że umysł to potęga. Mówimy – ja kieruję się zdrowym rozsądkiem, najpierw myślę, potem robię, myślenie ma przyszłość. A jeden filozof powiedział „myślę, więc jestem” i wszyscy się zachwycili.

Jednak wiarę w potęgę myśli podkopuje czarna strona ludzkiego żywota. Skąd bowiem biorą się lęk, depresja, stres, które głównie odpowiadają za trudności z zaśnięciem i nocne wybudzenia? Z myślenia.

Właściwie z nieumiejętność zarządzania myślami. Nie potrafimy przestać myśleć, wyjść z tego trybu.
Najgorsze, że w ogóle nie zdajemy sobie sprawy, że można.
Utożsamiamy się z myśleniem.

30 sposobów na olejki eteryczne stres

Zostaw stres i napięcie tym, co lubią w tym siedzieć. Zrelaksuj się przy pomocy natury w czystej, skondensowanej postaci. Olejki eteryczne mają ogromną moc. Czy wiesz, że do przygotowania zaledwie kilkunastu mililitrów olejku z lawendy potrzeba kilku kilogramów kwiatów lawendy? Wiesz, że bodźce węchowe docierają do mózgu wyjątkowo szybko, szybciej niż jakiekolwiek inne? Możesz kupić sobie tego mini e-booka, wykorzystać kilka trików na stres i wreszcie spokojnie odetchnąć. Kiedy zdecydujesz, że nie chcesz się stresować, to tak będzie.

Wiesz, że słynny filozof Kirkegaard popadł w taką pułapkę myślenia nad decyzjami i wyborami, która odcisnęła niewątpliwie piętno na jego biografii?

Nie potrafił rozstrzygnąć, rozmyślał i rozmyślał.

Gdy pewna kobieta, zirytowana jego brakiem decyzyjności, zaproponowała mu małżeństwo, odparł, iż jest to szalenie poważna decyzja, wybór na całe życie i musi to przemyśleć.

Nigdy się nie określił.

Jego ojciec, znając feler syna, zabezpieczył go w testamencie – Kirkegaard otrzymywał pensję po śmierci rodzica.

W dniu, gdy wyczerpały się fundusze ojca, Kirkegaard podjął jednak jakąś decyzję.
Umarł na zawał serca na ulicy.
W kolejnym miesiącu nie miałby za co żyć.
Mimo, że w szufladzie trzymał rękopisy książek. Nigdy jednak nie potrafił rozstrzygnąć, czy je wydać.

Tkwienie w kleszczach myśli jest męczące. Zwłaszcza przed snem.

Dlatego sposoby na bezsenność są tak poszukiwane

Uwielbiamy myśleć (znów to myślenie) o sobie jako o bardzo skomplikowanych istotach.

Tymczasem funkcjonujemy na bazie prostego schematu.

Najpierw pojawia się myśl, która produkuje emocję – odzwierciedlenie myśli w ciele.

E. Tolle mówi, że emocje nie kłamią. Jeśli istnieje rozbieżność między myślami i emocjami, to emocje mówią prawdę. Nie tę ostateczną o Tobie, ale są papierkiem lakmusowym bieżącego stanu, w którym się znajdujesz.

Z kolei odcięcie od emocji (awaria! Czujnik nie pokazuje emocji w ciele!) kończy się z reguły tornado uczuć. Nagłym wybuchem, powodzią.

Panią Halinkę szlag nagły trafił w sklepie, bo nie mogła znaleźć drobnych. Rzuciła koszykiem i nawrzeszczała na kasjerkę. – A to taka spokojna osoba była – nie mogli nadziwić się sąsiedzi.

Albo: Stefan spurpurowiał i wysyczał szefowi, co o nim myśli. Trzasnął drzwiami konferencyjnej i nie wrócił do pracy. Co on najlepszego narobił? Stefan, zawsze taki poukładany i rozsądny? W biurze do dzisiaj zbierają szczęki z podłoża.

Nie wiem, jak było ze snem i Halinki i Stefana, ale ludzkość ogólnie cierpi na niedobory tego stanu.

Sen nie jest na topie. Wszystkim szkoda czasu na spanie. Albo nawet chcieliby spać, ale nie mogą wyrobić się na zakrętach, więc śpią poniżej 7 godzin. Tymczasem brak snu kradnie Ci zdrowie.

Co więc zrobić, by zasnąć nie w stresie, ale w błogim rozluźnieniu?

Jeśli sposoby na bezsenność są ci potrzebne od zaraz, to możesz wdrożyć podejście wygaszające pyrkotanie emocji w garze

1. Wygaś czynności pobudzające umysł co najmniej na 15 minut przed położeniem się do łóżka.

Nie oglądaj filmów, nie przeglądaj internetu, nie słuchaj radia, czytanie papierowej książki również może pobudzać, zamiast wyciszać bieg myśli.

2. Wyjdź z umysłu i zejdź do wewnątrz ciała

Przyjrzyj się mu, powędruj uwagą w różne rejony – gdzie mięśnie są napięte? Pokieruj tam uwagę, nie wyrzucaj sobie w głowie, że jesteś spięta. Nie każ sobie natychmiast się zrelaksować. Jeśli wejdziesz na drogę oceny (udało mi się/nie udało mi się, dlaczego to tak długo trwa…) wpadniesz niechybnie ponownie w myślowy wir. Sama obecność uwagi wystarczy.

3. Skup się na oddechach

Obserwuj je, świadomość oddechów jest przywołaniem do obecności w tu i teraz. Pozwala poczuć życie w ciele. Zauważ, że możesz wybrać, gdzie skierować uwagę. Możesz wybrać też myślenie, zamiast odstąpić od niego. Decyzja należy do Ciebie, nie jesteś niewolnikiem myśli.

4. Kiedy nie możesz spać lub budzisz się w środku nocy, nie czekaj w napięciu aż nadejdzie sen.

Wykorzystaj tę możliwość, by być obecnym, poczuć ciało, leżąc w łóżku.

Posłuchaj ciszy. Zauważ, jak twój umysł znów próbuje odciągnąć Cię od teraźniejszości.

Nie poświęcaj uwagi na myślenie bezcelowe. Niech myśli przepłyną, pogalopują w swoją stronę a Ty zostań tam, gdzie jesteś.

Słuchaj ciszy, jedocześnie możesz też skupiać uwagę na oddechu, odczuciu życia w ciele.

W tle będziesz mieć świadomość, że czujesz swoją ciało, swoją obecność.

Nawet noc bezsenna staje się czymś, czym można się cieszyć.

Każdej nocy, gdy śpisz snem, w którym nic Ci się nie śni, odchodzisz ze świata, który widzisz na co dzień. Nie bez przyczyny mówi się, że sen to mała śmierć.

Stapiasz się wtedy ze świadomością.

Zrozumienie z czego biorą się problemy ze snem to podstawa.

Oprócz tego nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po naturalne sposoby na bezsenność.

sposoby na bezsenność

sposoby na bezsenność – dla niektórych gwarancją spokojnego snu, jest stado

5 naturalnych sposobów na bezsenność

1. Ciepły prysznic przed snem

Działa rozluźniająco. Jeśli wstawisz go do swojego rozkładu dnia, o stałej porze, organizm przyzwyczai się – wyrobisz sobie nawyk, ułatwiający zasypianie.

2. Obniż temperaturę w sypialni i zasłoń okna

Ciemność sprzyja produkcji melatoniny. Ta zaś obniża temperaturę ciała, ułatwiając sen.
Zwyczajowo mózg zaczyna wydzielać melatoninę około 21.00-22.00. Hormon ten reguluje cykl dobowy – organizm wie, kiedy ma spać, by się zregenerować, choć nie zna się na zegarku.
Za produkcję melatoniny odpowiada szyszynka.
Jeśli wszystko dobrze idzie, podwyższony poziom melatoniny w organizmie powinien utrzymywać się przez 12 godzin. Gdy wstaje słońce, szyszynka przestaje produkować melatoninę.

3. Wypachnij pościel lub połóż saszetkę z lawendą

Może być również inne pięknie pachnące zioło, które Cię relaksuje: rumianek, bergamotka, szałwia.

4. Nie patrz na zegarek

Jeśli masz zasnąć, to nie pomoże Ci sprawdzanie godziny. Czas to koncept, który ma działanie niszczące. Wiadomo, że ma nam pomóc funkcjonować, ale idea przeszłości i przyszłości to woda na młyn umysłu. Ile razy rozważałaś przed snem, co mogłaś zrobić lepiej w minionym dniu albo co zrobisz jutro? Gdy roztrząsasz przeszłość lub snujesz scenariusze na przyszłość, nie ma Cię tu i teraz.

5. Nie jedz na noc

To powszechnie znana rada, ale i tak wiele osób jej nie przestrzega. Za to możesz napić się herbatki ziołowej, np. z rumianku, kozłka lekarskiego, melisy, itp. Nie pij natomiast kawy, herbaty, lub drinków z kofeiną.

Powiedz sobie, że sen jest ważny i będziesz spać, choćby się waliło i paliło (no, może nie dosłownie).

Bye <3

Co to za blog?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o